[LUG.ro] Artículo interesante

Juan Manuel Oppedisano jmo707 en gmail.com
Sab Abr 2 12:26:08 ART 2011

Que fuerte el artículo che...

Buscando encontré un trabajo de la EFF llamado "Surveillance
Self-Defense" la otra vez.
Cuando lo leí no pude evitar cierta emoción y asombro, porque trata un
tema que siempre fue como una *pesada carga*, por insasible, con los 2
pies bien plantados en el suelo.

«After an introductory discussion of how you should think about making
security decisions — it's all about risk management — we'll be
answering those two questions for three types of data:

First, we're going to talk about the threat to the data stored on your
computer posed by searches and seizures by law enforcement, as well as
subpoenas demanding your records.

Second, we're going to talk about the threat to your data on the wire
— that is, your data as it's being transmitted — posed by wiretapping
and other real-time surveillance of your telephone and Internet
communications by law enforcement.

Third, we're going to describe the information about you that is
stored by third parties like your phone company and your Internet
service provider, and how law enforcement officials can get it.»

Y últimamente no puedo evitar pensar que me he estado haciendo las
preguntas incorrectas con respecto a la tecnología, y que es una
relación más rica de lo que creí.

El articulo con el discurso hecha algo más de luz sobre esas emociones
que expresaba. Gracias che.-