[LUG.ro] Re: Consulta interesante ...

Ulises lugro@lugro.org.ar
Sat, 23 Dec 2006 09:41:35 +0000

Ni siquiera eso, leí hace poco un blog muy interesante. Tomaba info
del sitio de MS (http://www.microsoft.com/exporting/basics.htm) el
siguiente extracto:

"Just because an item is subject to U.S. export controls does not
necessarily mean it cannot be exported.  In the case of Microsoft
encryption products, a one time government technical review is
required prior to export.  Microsoft generally ensures that reviews
are completed well in advance of a product's release date. Once a
review has been completed, software may become eligible for a
particular licensing authority. This authority may then be used by all
exporters, not just Microsoft."

Para resumirlo, cuando se quiere exportar alguna tecnología,
simplemente se establece una comision que la evalúa y le da el OK o
no. Una vez hecho esto, la tecnología en sí es exportable por
cualquiera. El blog analizaba el caso donde acusan a IBM de violar
dichas restricciones de exportación al exportar productos UNIX. No
sigo, les dejo el link y leanlo, es interesante:
http://radio.weblogs.com/0120124/2003/08/03.html

Salutes!