[LUG.ro] Desde hoy, USLA ofrece servicios de mensajería instantánea libre y autogestionada para la comunidad

Horacio Castellini horacio9573 en yahoo.com.ar
Mar Dic 15 18:37:15 ARST 2009

> jabber.org..?

> Disiento, sacado de la tapa de jabber.org:
>

> In other security news, our service will soon shut down the
> old SSL-only port 5223 because all IM clients should be able
> to upgrade port 5222 to a secure connection using the XMPP
> “STARTTLS” feature, which was standardized 5 years ago
> in RFC 3920. If your IM client was configured to prefer port
> 5223, you might need to adjust the configuration to use port
> 5222. (For improved security we would prefer to force the
> use of encrypted connections on port 5222, but won’t make
> [...]

Por defecto el pidgin te conecta al 5222 y no al 5223 así que el problema es otro...

pero hoy recién se restableció la conección con jabber.org ...

      Yahoo! Cocina

http://ar.mujer.yahoo.com/cocina/